måndag 10 oktober 2016

"Välkommen hem till mitt vardagsrum"

Efter många om och men tog jag mig upp till Stockholm i lördags. Hade planerat att ta färjan för en gångs skull, men självfallet var MS Båtjävel inställd men jag lyckades komma med ett flyg upp till Bromma för vidare färd till Jakobsberg där jag hälsade på en av mina medeltidsvänner. Det är helt sjukt hur välkomnande och vänliga typ alla som hänger "i medeltiden" är! Trotts att vi bara setts lite kort i Visby blev jag hembjuden till henne för en helg med bland annat besök på Aifur och Sjätte Tunnan, något som jag lovat att jag ska åka upp på i typ sex månader nu..
Kvällen på Aifur var i alla fall helt underbar. Live-musik, nya och gamla vänner, samtal om allt mellan himmel och jord, ja.. Som en typiskt bra kväll ska vara helt enkelt! Nu önskar jag verkligen att jag bodde närmre Stockholm så att det kunde bli enklare att få se alla igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar