torsdag 6 oktober 2016

Klä upp sig eller klä ut sig?


Klä ut sig.. Låter inte det lite tråkigt och negativt? Som om man blir tvingad till att ha på sig kläder och smink man egentligen inte vill ha? Jag tycker att det är mycket roligare att tala i termer om att klä upp sig! Det gjorde jag och Ronja i fredags när det var dags för "baklängessittning" med klädestema "finkläder med en twist". Sagt och gjort, på ungefär 40 min han jag springa från jobbet hem till Linnéa där det blev dusch, ombyte till klänning och sedan fixade Ronja våra snygga sminkningar (bilden är tagen ca 02:00, därav att det mesta svettats bort pga dans!) innan vi med två minuter till godo anlände till Rindi med andan i halsen. Sittningen nog den bästa jag varit på! Vi började med bakispizza och den där shotten man kanske inte riktigt behövt för att gå vidare till tacktalet, efterrätten osv osv tills vi stod där med en fördrink i handen och diskuterade hur vädret varit de senaste dagarna. Grymt jobbat av ämnessektionen HuGo (Humanisterna Gotland)!

Annars har vardagen mest bestått av jobb. Tyvärr har skolarbetet fått stryka ordentligt på foten så under kommande vecka kommer jag att lägga allt krut på att få undan allt jag ligger efter i och försöka jobba så pass bra att jag ligger före i schemat. Men först väntar en härlig helg i Stockholm med bland annat besök på medeltidskrogarna Aifur och Sjätte Tunnan, som jag längtat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar