lördag 29 oktober 2016

Halloween @ Gotlands studentkår Rindi

Igår var det dags för en av höstterminens största kvällar på Rindi, nämligen den årliga Halloween-festen. Förra året kom jag ned till kåren med andan i halsen efter att ha landat på flygplatsen (efter den underbara resan Warszawa -> Köpenhamn -> Stockholm -> Visby) ungefär timmen innan festen drog igång. I år var jag faktiskt på plats i Visby hela dagen så jag kände inte alls samma stress och panik. 
I år klädde jag ut mig till min favoritkaraktär från serien The Tribe, nämligen Zoot; *Power and Chaos*! Kvällen spenderades först på tre förfester (tänkte att när jag blivit bjuden på så många måste jag ju passa på att dyka upp på alla) för senare färd ned på kåren. Jag är så sjukt imponerad av alla som engagerar sig och ser till att kåren pyntas golv till tak, personal som fixar och jobbar arslet av sig under kvällen och ja.. Alla som ger av sig själva och sin tid åt andra människor. Sådant gillar jag! 

Nu ska jag ta och packa väskan ännu en gång inför morgondagens resa till fastlandet. Har ett par fullspäckade dagar framför mig med bland annat SFS medlemsmöte i Falun och typ hundra tågresor.. Okej, en liten överdrift, men det är lite så jag jobbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar