söndag 17 juli 2016

Vila

Nu har jag varit ledig i två dagar och har ett par dagars ledighet framför mig fortfarande. Det har varit skönt att kunna vila upp sig efter 12 dagars arbete, att kunna ligga kvar i sängen hur länge jag vill och kunna umgås med vänner på kvällen utan att behöva tänka på att hinna hem i tid för att kunna sova ordentligt. Nu är det ungefär fyra veckor kvar av arbete innan det är dags för årets upplaga av Medeltidsveckan vilket markerar slutet på min sommar som guide. Det ska bli skönt att bara kunna njuta en vecka utan måsten innan en intensiv period med jobb där jag ska ringa och hälsa nya studenter välkomna samt att jag ska ta upp arbetet som kyrkvaktmästare igen, denna gång i Visby domkyrka! Där i krokarna sparkar vi även igång höstterminen och årets lamning ("inspark"). Eftersom jag hade så mycket att göra med Absolut Gotland så valde jag att inte engagera mig något alls i årets lamning utan jag kommer antagligen endast jobba ett par bar-pass, men annars kommer jag bara vara där och sprida glädje, informera om kåren och självklart tAGga inför AG-17!


Igår fyllde bästa Ronja år och vi drog ned till Kapitelhusgården, vart ska man annars hänga när kåren inte är öppen liksom?! Hur mysigt som helst, stämningen var på topp och människorna var underbara.

Nu ska jag fortsätta drömma bland alla underbara hus på Hemnet, dricka lite mer kaffe och käka lite mer Naproxen för att se om jag kan få bort i alla fall lite av värken som bestämt sig för att husera i mitt huvud..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar