söndag 3 juli 2016

Så vart ska du ta vägen när du är klar?

Den frågan får jag gång på gång av både släkt, vänner och turister på jobbet. Att vara kvar på Gotland verkar inte för många vara ett alternativ, det är dock förståeligt när många i princip tror att ön stänger när de sista turisterna packat ihop väskorna och klivit på båten igen någonstans runt vecka 34. Men ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om vart jag ska ta vägen, vad jag vill jobba med eller ja.. Vad jag vill göra med mitt liv! Drömmar har jag självfallet, en snygg liten lägenhet i Köpenhamn med jobb på en inredningsbutik, arbeta på ett friluftsmuseum i Sverige eller utomlands, ett mysigt hus på Österlen varifrån jag driver ett företag som är återförsäljare för privatpersoners hantverk, ha en egen stor gård där jag lever nästan helt av mina egna grödor, ägare av ett litet sött hus i Visby innerstad med forskartjänst på Campus... Jag vet inte! Jag tänker högt och brett, Sverige eller utomlands..
En sak är säker, jag har mindre än ett år kvar till examen så snart kanske jag borde ha någon slags målbild!


Jag kanske borde satsa på ett slott när jag ändå är i farten? Just nu är Gärsnäs slott till salu med ett kök jag kunnat döda för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar