söndag 24 april 2016

Solnedgångar

Något jag aldrig kommer att glömma från min tid här på ön, när det bär hän att plocka ihop kappsäcken och ge sig ut på nya äventyr, är de gotländska solnedgångarna. Jag tror aldrig att jag fått uppleva så många vackra kvällar som under min vistelse här. 

Nu i helgen har jag haft besök av en av mina bästa vänner från fastlandet och jag har gjort mitt bästa för att hon ska få uppleva det bästa av Visby under de få dagar hon kunde mellanlanda här. Vi har promenerat i gravarna, spanat ut över stan från diverse ställen, ätit glass i hamnen, premiärgrillat, druckit öl på Rindi, pratat långt inpå småtimmarna och bara slappat framför avsnitt av Skärgårdsdoktorn. Så himla skönt att bara kunna fortsätta där man lämnat av trotts att man inte kan ses så ofta när man bor så långt ifrån varandra. 
På Rackarbacken i ljuset av solnedgången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar