torsdag 14 januari 2016

Ett Visby i snö

En sak jag tycker är lite spännande är många människors attityd när man berättar att man bor i Visby. Det känns som att många "tror" att ön stänger ned någon gång i september och sedan öppnar igen lagom till att turistsäsongen drar igång igen. Till och med en av Destination Gotlands personal, alltså företaget som kör båtarna till och från Visby undrade vad jag och en annan skulle till Visby och göra så sent på "säsongen". Att vi var på väg hem fanns liksom inte på kartan.
Detta tycker jag är så tråkigt då ön har så otroligt mycket spännande saker att erbjuda även under "lågsäsong". Därför tänkte jag i detta inlägg visa lite vackra bilder jag tog under en promenad på Södra Hällarna precis utanför Visby för ett par dagar sedan!
Ett Gotland i vinterskrud, finns det något bättre?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar