söndag 1 november 2015

Ett avbrott från verkligheten

På promenad i gamla stan i Warszawa.

Tänk hur stor skillnad lite miljöombyte kan göra. I går kväll landade jag i Visby igen efter nio dagar på resande fot runt omkring i Polen. Anledningen till resan var en studieresa som arrangeras varje år för "år två"-studenter på de antikvariska programmen och i år var det just Polen som besöktes. Innan vi åkte iväg hade jag verkligen tappat all studieinspiration. Alla uppgifter kändes som nödvändigt ont istället för intressanta och det kändes mest som att jag stod och trampade vatten.

Underbara gator i Gdansk.

Dessa dagar var verkligen svaret på mitt "ointresse". Jag har nu fått se och uppleva otroliga saker, fått diskutera och problematisera men framförallt fått ett avbrott i vardagstristessen. Nu ser jag istället fram emot att få börja ny kurs i morgon, komplettera det jag måste och göra de uppgifter jag har framför mig. Men framförallt kanske jag även fått tillbaka lite inspiration att börja skriva här igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar