onsdag 18 november 2015

Är jag verkligen ute i god tid?!

Det känns lite konstigt att sitta och sy utan stress för att inte hinna klart innan medeltida jul. När jag började få upp ögonen för det medeltida så fick jag snabbt förklarat för mig att det spelar ingen roll hur du än planerar din tid, du kommer ändå att sitta och stress-sy bara några dagar innan eventet. Nu kanske jag inte borde tala i förtid, men jag kan säga att jag sydde klart min struthätta på ungefär fyra timmar (!!) och nu i kväll har jag nästan fållat klart en tidigare klänning.
Efter lite om-och-men fick jag till slut ihop hättan och jag är riktigt nöjd med resultatet! Är "ledig" i strax över en vecka nu framöver så jag ser fram emot många sena kvällar framför Netflix, YouTube och SVTplay med någon form av tyg, nål & tråd. Det som är kvar att göra nu är en tunika (typ jacka), fålla klart klänningen, sy en till klänning samt fixa lite grejer på min underklänning. Håller tummarna för att jag ska hinna klart!
Fållning pågår framför dokumentären "7 dagar" som handlar just om medeltidsveckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar