fredag 24 juli 2015

Längtar bort

Även fast jag bor på, enligt mig, en av Sveriges vackraste platser så kan jag inte låta bli att längta bort. För mig är detta "bort" allt som oftast London. London är en stad jag aldrig skulle klara av att bo i, men som jag inte har något emot att spendera tid i. Har bara varit där tre gånger, varav en gång var jag bara där över dagen då jag hälsade på en vän i Norwich, men det spelar ingen roll. Det var kärlek vid första ögonkastet.


Sist jag var där, 2013, så minns jag att det var strålande väder varje dag och staden visade sig verkligen från sin bästa sida. Att bara använda apostlahästarna och promenera runt och kolla på hus, och folk, är bland det bästa jag vet. London har en så spännande variation av ny och gammal arkitektur, man vet aldrig vad som dyker upp runt nästa hörn.


Under denna resa upptäckte jag även Borough Market som är stoppet nummer ett vid nästa besök. Älskade att gå runt och provsmaka allt från anka till rökt buffelmozzarella!


Jag vill bara sätta mig på ett flyg och åka dit nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar