fredag 10 juli 2015

En spännande framtid

Igår kom beskedet jag tror att jag och många med mig väntat på, antagningsbeskedet inför höstterminens högskolestudier. Eftersom jag läser ett program så var min hösttermin hyfsat spikad med kursen "Föremålens material och tekniker", en kurs jag ser mycket fram emot. Vi kommer att ha flertalet föreläsare, åka på många studiebesök och sen även en studie-resa till Polen (dock är den mer knuten till vårterminens kurser, men ändå). Det som var spännande för mig var att få se om jag kom in på några av mina sökta "utöver"-kurser, och det gjorde jag.

Dock måste jag bestämma mig lite för hur jag vill lägga upp min hösttermin. Jag vet att jag kommer att ha mycket att göra med lamning, styrelsearbete och andra sysslor knutna till kåren, men samtidigt finns det så mycket spännande kurser att läsa!
Kulturegendomsrätten kommer jag nog att läsa då jag dels har lärarna nära (läser på distans men mot campus Gotland) samt att jag har en kursare från "bygg" som också tänker läsa kursen vilket gör att vi kan stötta varandra och plugga tillsammans. Design för det goda livet hamnade jag ganska långt ned på reserv-platserna (33 respektive 90+) så där är det ganska låg chans att jag kommer in. Design och konsthantverk har jag ju även tackat ja till, men jag funderar på om den kanske är lite "onödig" med tanke på att den verkar likna upplägget ganska mycket vi hade på kursen Föremål och design nu i våras. Beslut beslut..!

Så, hur ser er hösttermin ut? Har jag kanske några läsare som kommer att flytta till Gute-land i höst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar