lördag 4 april 2015

Den bästa


En av de sämre sakerna med att bo i Visby är att jag inte har hästarna tio minuters bilresa hemifrån. Eller.. Det finns ju självklart hästar på Gotland, men inte "mina" hästar. Idag svängde vi förbi stallet så jag kunde få klappa lite på den underbara Aigle som jag haft som träningskompis i ungefär två år innan jag flyttade. Ridskolan jag red och jobbade hos har ett träningselev-system vilket innebär att man som elev kan gå i speciella grupper med mer tävlingsinriktad undervisning och då har man oftast en eller två hästar/ponnier som man tränar med lite extra. Aigle blev alltså den hästen jag tränade med extra i framförallt dressyr och working equitation (WE).
Har knappt klappat på en häst sedan jag flyttade till Gotland så det var skönt att kunna fylla på "hästkontot" igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar