söndag 26 april 2015

Att komma ihåg att andas

Våra liv springer förbi oss och ibland tror jag att det är bra att sätta sig ned och andas. Vi sätter krav på oss själva både när det gäller skola, arbete och fritid, krav som ibland är nästan omöjliga att uppnå. Jag ska dock inte sitta som någon som har allt under kontroll. Jag har alltid varit en sådan människa som har svårt att hitta en balans mellan att göra ingenting och göra alldeles för mycket. Men lite så tror jag att alla är. Vi måste bara låta oss själva stanna upp och analysera situationen och se om det är hållbart eller ej. Det behöver inte vara några stora förändringar vi pratar om utan det kan vara lite som jag gör nu, ligga i sängen iklädd pyamas med Tradera, Netflix och HemNet-tabbar öppna och bara vara, trotts att det finns hundra saker jag borde göra. I morgon är det måndag vilket betyder en ny vecka. Och en ny vecka är bra för en omstart, det tycker jag i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar