måndag 9 februari 2015

Vecka på fastlandet


Det var ett snöigt Stockholm som mötte mig när jag landade med flyget i fredags kväll. Nere i Visby har vi knappt haft någon snö, bara ett par centimeter som försvunnit titt som tätt igen.
Anledningen till mitt besök till fastlandet denna gång är för att hinna umgås lite med familjen innan vår exkursion i Stockholm som börjar på onsdag morgon (jag åker till Stockholm redan i morgon).
Har hitintills hunnit vara ute hos mormor och morfar mellan lördag och söndag och idag har jag sprungit runt på stan tillsammans med mamma.


Vi åkte ut till MediaMarkt för att köpa en ny telefon till mig. Min gamla trotjänare iPhone 3GS har börjat sjunga på sista refrängen efter att ha varit 4.5 år i min ägo så nu har jag uppdaterat till en 4s. Vi gick även runt lite inne i city och kollade i antikvarier och på second hand-butiker och så passade vi på att äta lunch och fika på vårt "stammis"-ställe, Katedralkaféet uppe vid Domkyrkan. 
Nu ska jag fortsätta med att få igång min nya telefon och kanske ta och skriva lite på en tenta eller två..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar