söndag 18 januari 2015

Tillbaka på fastlandet

Nu i helgen har jag varit på plats i Enköping för årets första möte för distriktsstyrelsen för Svenska Kyrkans Unga i Uppsala stift. Flög upp till Uppsala i fredags för att snabbt som tusan åka hem och hämta sovsäck och kudde och sedan åka in till stiftet för att åka med bilen till Enköping. Under helgen har vi sysslat med nattmangling av proppar, diskuterat mötesformalia, kommunikation, budget osv osv. Det är alltid lika roligt att få träffa alla igen. Även om jag fortfarande är med i styrelsen, och kommer att sitta kvar på min post hela mandatperioden ut (blev vald på två år) så känner jag mig lite ensam i arbetet nere i Visby. Det mesta fungerar att lösa med hjälp utav Facebook och Google Hangouts, men att träffas öga mot öga är alltid det bästa. Jag känner mig i alla fall taggad inför kommande möten och förberedelserna inför årsmötet om ett par månader.
I morgon flyger jag hem till Visby igen. Missar tyvärr första föreläsningsdagen eftersom vi fick schemat så sent, men det ska bli roligt att dra igång nya kursen som heter "Interiörer och Möbler". Under kursens gång ska vi förutom vanliga föreläsningar och seminarier bland annat göra en "utflykt" till Stockholm (med besök på Skansen, Nationalmuseum och Antikmässan) och en resa till Finland. Önskar bara att vi fått reda på detta lite tidigare så att man kunnat önska sig pengar i julklapp och, för mig, födelsedagspresent, men det ska nog ordna upp sig!
Nu ska jag ta och börja röra mig mot sängen så att jag kan gå upp hyfsat tidigt för att packa och fixa i morgon.
Uppsala Stift's stiftsgris Bacon, distriktets maskot, som självklart var med under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar