onsdag 21 januari 2015

Interiör och Möbler

Nu har nästa kurs på schemat dragit igång! Denna gång ska vi koncentrera oss på interiörer och möbler vilket jag sett fram emot sedan första dagen på höstterminen. Vi har tidigare läst tillsammans med de studenter som ska bli byggnadsantikvarier men detta är första kursen vi föremålsantikvarier har ensamma. Missade första föreläsningen i måndags då jag flög hem från styrelsemötet (när jag bokade hemresan hade vi första lektionen på tisdagen, när jag kollade dagen efter hade de bytt till måndagen...) så jag lyssnar på en inspelning mina fina studiekamrater fixat.
Är glad över att vi inte har föreläsning idag då jag inte fått sova många timmar i natt. Var riktigt trött redan vid 19-tiden i går kväll, bytte om till myskläder för att spendera kvällen i sängen med Netflix när brandlarmet helt plötsligt började tjuta. Bara till att slänga sig upp ur sängen, ta på sig ytterkläderna och gå ut. Här i området har vi brandlarm som är hopkopplat med resterande lägenheter och med direktkoppling till brandkåren så när larmet går i en lägenhet får hela gården utrymmas. Nu var det ingen brand som utlöste det, utan någon som lagade mat, vilket var skönt och nu vet jag både att det funkar och hur det låter. Dock hade jag otroligt svårt att varva ned efteråt och sen bestämde sig min kropp att jag nog behövde lite feberfrossa och liknande under natten så ja.. Jag får ta igen sömnen i morgon istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar