torsdag 29 januari 2015

And I'll be just like them flying over again..


Då var årets andra resa till fastlandet bokat. Egentligen gillar jag inte att flyga såhär mycket, varken för miljön eller min mentala/fysiska hälsa då jag är otroligt flygrädd. Men när det tar under timmen att flyga upp till Arlanda gentemot 3h båt + 1h båtbuss + 1h tåg så känns flyget ganska självklart. Att det bara är några kronor dyrare hjälper också.
Bestämde mig för att åka upp lite tidigare inför vår exkursion till Stockholm så att jag hinner umgås lite med min mormor och morfar och mina kusiner. Sist när jag var hemma under möteshelgen han jag knappt säga hej till mamma utan sov en natt där och åkte hem igen. Så det blir Uppsala fredag-tisdag och sedan Stockholm tisdag-fredag. Riktigt kul ska det bli!
Annars har de sista dagarna varit fyllda med plugg och fikande typ. Blev klar med Luther-kursen, så nu väntar jag bara på att få svar om jag blivit godkänd eller ej. På måndag har vi deadline på denna tenta och utlämnandet av nästa så jag tänkte försöka bli klar så fort som möjligt så att jag hinner göra sista kompletteringen till konserveringsvetenskapen också. Och dricka te. Massor av te!


Har även börjat töja mina öron! Denna ligger på ca 1mm så speciellt mycket töjt är det inte ännu, haha, men målet ligger runt ca 8mm. Har länge funderat på om jag ska våga och nu när jag fått reda på att man kan sy ihop öronsnibben och att om man har under 10mm kommer hålet att växa ihop av sig själv, så vågade jag prova. Det är skönt att man ska vänta ungefär en månad mellan varje byte då jag hinner tänka efter om jag vill göra större eller om jag vill ta ur ringen helt och låta det växa ihop igen. 
Nu ska jag nog faktiskt krypa till kojs, det är faktiskt en dag i morgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar