lördag 13 december 2014

God medeltida jul


Denna helgen var jag inne i stan för att gå på Medeltida Jul. Var otroligt taggad på att gå på marknaden men tyvärr var det bara en bod med medeltida tema och de flesta av resterande bodarna var knappt jul-inspirerade så det var lite tråkigt.
Vi gick en sväng och kollade på lite bågskytte. Jag och en till funderar på att kanske börja på bågskytte här i Visby, hur coolt vore inte det? Sen gick vi till Kapitellhusgården och spanade på deras modevisning och så avslutade vi med att gå på spelning med Loke och Saga Björling. Spelningen var så otroligt bra och jag blir riktigt taggad på att gå all in under medeltidsveckan. Efter nyår ska jag beställa hit meter med linnetyg och sy mig en överklänning, pösbyxor och väska. En underklänning och skjorta får jag nog ta och beställa då de är svåra att få till själv. Köpte mig en nålbindningsnål på kapitel så nästa vinter kan jag gå runt med "medeltida" sockor och vantar!
Har även blivit tipsad om några band som spelar medeltidsinspirerad musik. Favoriten hittills är helt klart Patrask!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar