söndag 26 oktober 2014

Nyponsoppa

Idag har jag tagit det oförskämt lugnt. Ställde ingen klocka utan vaknade när jag kände att det var dags. Hade ingenting planerat, förutom att kolla på andra omgången av världscupshoppningen från Helsingfors.
Den oplanerade dagen höll i sig enda fram tills ikväll då jag ställde mig vid bänken för att hacka lite lök till dagens middag. Detta slutade med att jag fick knata över till en av mina grannar (hon läser samma program som jag) för att be om hjälp att plåstra om två av fingrarna på vänsterhanden, då jag tydligen tyckte att jag verkligen måste kolla hur vassa knivar jag köpt.. Men jag ska inte klaga, bara lite djupare och lite längre snitt och jag hade behövt åka till en vårdcentral eller liknande!
Nu sitter jag med en kopp varm nyponsoppa med en skvätt grädde, har precis dragit upp värmen ytterligare något på elementet och bara tar det lugnt. I morgon börjar en ny vecka med plugg, presentationer och Rindi's Halloween-party!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar