tisdag 9 september 2014

Har knappt hunnit landa..

Bild tagen under stadsvandringen, första dagen på högskolan.

... men jag tror nog att jag aldrig riktigt kommer att göra det. Jag tror inte riktigt jag förstått att jag kommer spendera de närmsta tre åren på denna ö, hyfsat isolerad från mina vänner och familj hemma i Uppsala. Kvällarna är nog allra värst. Har inget internett hemma så och ingen tv som kan hålla mig sällskap så det blir till att lyssna på samma offline-lista jag har på Spotify om och om igen. Därför hänger sitter jag kvar lite grann på Almedalsbiblioteket innan jag ska promenera upp till ICA Torgkassen innan jag beger mig av hem.
Nu har jag varit med på mina första föreläsningar och i morgon har jag första seminariet. Dessutom flyger jag hem i helgen för att ha möte med distriktsstyrelsen och så far jag tillbaka på söndag kväll. Mycket är det att fixa, men jag känner att det löser sig nog allt eftersom.
Det måste det göra.

Solnedgång samma kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar