onsdag 10 september 2014

Det man inte har i huvudet får man ha i benen..

Eller något sådant. Det känns som att jag drunknar i saker att göra just nu! Idag hade vi utbildningens första seminarium och det gick riktigt bra. Det var ett spännande ämne (museum-samlingars vara eller icke-varande typ) och vi fick igång ett riktigt bra samtal, vilket var skönt. Samtalet kändes kravlöst men ändå innehållsrikt vilket ibland kan saknas då jag varit med om seminarieledare som bara ställt specifika frågor till studenterna utan att få igång ett samtal.

Just nu sitter jag på Almedalsbiblioteket och försöker komma ikapp med en tyska-kurs jag läser på distans. Alltså vad är det med högskolor och deras distansutbildningar?! Varför ska alla använda portaler som är stört omöjliga att förstå sig på, med hundra länkar huller om buller.. Det kommer säkert ordna upp sig till slut, men när man redan nu ligger efter med en vecka, ja då önskar man att saker kunde vara lite mer lättanvända! I morgon har vi vårt första seminarium så då kanske saker klarnar något.

Som att inte det vore nog så har jag ju styrelsemöte hela helgen så efter fredagens föreläsning så promenerar jag iväg till färjeterminalen och styr kosan hem mot Uppsala igen. Det ska bli skönt att komma hem ett tag, även om jag kanske helst hade velat spendera tid hemma istället för i Salabackekyrkan, haha!

Nej nu kanske man ska försöka få lite saker gjorda.. Har böcker att lämna tillbaka, film att hyra och lite mer smattrande på tangenter att klara av innan jag får promenera hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar