söndag 28 september 2014

Besök från fastlandet


Denna helgen har jag haft besök av min underbara mamma! Det känns faktiskt fortfarande lite konstigt att säga att man har besök av någon man bott med de senaste 22 åren, och som nu kommer och besöker en i sitt eget hem. 
Vi har haft underbara dagar tillsammans. Vi har promenerat runt och jag har visat henne campus, muren, vi har fikat och ätit gott och promenerat runt i affärer och secondhand-butiker. Bland annat besökte vi Kupan (Röda Korset) och 9 liv (intäkterna går till Gotlands Katthem) och fyndade bland annat Höganäs-muggar för 30:- styck! Jag har länge försökt förklara för vänner och familj hur vänliga, glada och pratsamma människorna är här, och det fick vi verkligen smaka på i går! När vi var på väg att lämna Kupan för att bege oss mot 9 liv stötte vi på en tant som vi började prata med och det slutade med att hon skjutsade oss bort till nästa ställe, bara för att hon personligen inte hade orkat gå ditt själv, haha!

Idag innan taxin kom och hämtade mamma så gick vi ned till en badstrand som ligger en bit bort från min lägenhet. Solen höll just på att gå ned och vi passade på att gå ut på bryggan och ta lite kort. Det har blåst på ganska bra de senaste dagarna, och på nätterna har jag nästan önskat att jag kunnat vrida ned volymen på havet för det har brusat så mycket. Dagens i-lands problem, eller hur?
Nu är jag i alla fall glad och taggad inför en ny vecka. Har mycket att stå i och jag kickar igång med två studiebesök med "klassen" i morgon. Det känns så himla skönt att känna känslan av att ha hittat rätt utbildning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar